Zprávy z Poslova Mlýna

Mléko, jogurt, kuličky posluv_mlyn3

pro mlsné dětské hubičky,

potom houska s džemem

a hurá jde se za pokladem.

Cestou deset úkolů,

dolů z kopce a pak nahoru.

K pokladu už jenom krůček …

Každý dostal věcí štůček.

V tomto duchu proběhlo dnešní dopoledne. V mezičase děti zhltly banán a před obědem se chvilku potěšily s maličkostmi z pokladu.

Segedínský guláš s knedlíky nás na chvilku utlumil… 🙂 Odpolední klid jsme využily k napsání diplomů.

Asi ve dvě hodiny se jásající děti přesunuly k ohništi, kde si opékaly špekáčky nebo chléb. Kdo se nasytil, vrátil se na pokoj a za asistence dospělých balil své věci do kufrů a tašek. Opět se u některých potvrdilo, že co se vejde do kufru doma, tady se prostě vejít nemůže! A tak jsme přehazovaly hromádky z rohu zavazadla do středu, ze středu do jiného rohu, vyplňovaly již neexistující škvírky, abychom tam všechny věci nakonec nacpaly pod nátlakem.

Takto nachystané děti jsme šouply pod sprchu ještě před večeří, protože po ní nás čekala tradiční závěrečná diskotéka s předáváním diplomů a drobných odměn, a tak by na sprchování už nemuselo dojít.

Po večeři, ke které byl těstovinový salát s kuřecím masem a jogurtovým dresinkem, jsme se přesunuli do tělocvičny. Odpoledne napsané diplomy našly své majitele, hromádky odměn se zmenšily a oči dětí se tetelily spokojeností. Soutěž s balónky vyvolala velkou rivalitu mezi soutěžícími a zároveň hlasitý ohlas v obecenstvu. Na závěr večera se při tanečních kreacích rozvlnily i paní učitelky, paní zdravotnice a vychovatelka 🙂

Teď už jsou děti v potýlkách. Některé usnuly hnedle, jiné to na nás zatím hrají. Ale únava z celého dne je jistě za chvíli přemůže také.

Toto jsou poslední zprávy z letošního ozdravného pobytu. Zítra nastoupíme do autobusů a kolem půl druhé vám vaše broučky a berušky vysadíme u školy. Jistě se těšíte stejně jako my… A možná ještě víc.

Den třetí

Zas je tu ráno.

Krásný den

nám nakukuje do oken.

A písklata?

Spala by ještě krátce.

Snad mají pod víčky sen o mamce 🙂

posluv_mlyn2 Dopoledne dnešního dne bylo spíše odpočinkové, neboť nás všechny čekalo perné odpoledne. Posnídali jsme rohlíky, máslo, budapešťskou pomazánku a čaj a zůstali jsme v areálu na hřištích. Děti z přípravky se seznámili se svými budoucími třídními učitelkami.

Po obědě – bramboračka a kuřecí soté s pórkem a těstovinami- se 19 nejzdatnějších vydalo s paní Králíkovou a Rodovou na Bezděz (cca 11 km tam i zpět). Nejmenší děti šly do zvěřince (asi 4 km) a ostatní na plavbu parníkem po Máchově jezeře (cca 6 km). Děti nasadily kšiltovky, oblékly kraťasy a tílka, do batůžků dostaly svačinku a nějakou sladkost a šlo se. Všichni jsme se před večeří unavení a hladoví zase šťastně sešli. K večeři jsme měli čočku s uzeným. Kdo čočku nechtěl, mohl si k masu dát chleba.

Po jídle děti zase načerpaly sílu a vyběhly na hřiště za budovou. Teď probíhá opět očista těla, druhá večeře, následovat bude čištění zubů a spánek.

No a my se zase sesedneme na chodbě a budeme plánovat a domlouvat program na příští den. A podle všeho bude zase na zážitky bohatý.

Den druhý

Lesy, louky, polí lány,

ranním sluncem uvítáni

začínal nám druhý den

tvarohovým šátečkem. 🙂

No, on to nebyl ani tak šáteček, spíš šátek. Každopádně kakao k tomu byla ňaminka. Po snídani malinko učení a potom les, zmrzlina, hry,…

Jídla tady máme dost. Některé děti ani nemají chuť na svačiny, které nám mezi hlavní jídla v kuchyni připravují.  K obědu nám dnes servírovali hráškový krém, kuřecí maso, šťouchané brambory a zeleninu. K tomu mrkvový salát.

posluv_mlyn1 Po odpoledním klidu jsme se rozdělili na tři skupiny a vydali jsme se do Doks. Někdo do zvěřince Cirkusu Berousek, někdo do Muzea Čtyřlístku a někdo do Muzea K. H. Máchy. Část dětí stačila za dnešek utratit celé své kapesné za plyšové mazlíky, autíčka a podobné radosti. Před večeří se děti ještě vydováděly na přilehlém hřišti a bublině (trampolíně).

Večeře zase výborná: Boloňské špagety. Po ní šly roztleskávačky na domluvený trénink a zbytek dětí vyběhlo na fotbalové hřiště s míči, švihadly a létajícími talíři.

V tuto chvíli probíhá nezbytná hygiena v podobě sprchování. Paní zdravotnice, paní Králíková a paní vychovatelka obsadily sprchy, dohlížejí a pomáhají při samotném procesu.  Další z nás posílají děti za nimi a vše jde jako na běžícím pásu. 🙂

Až ulehnou, nastane pár hodin ticha. Kdo si nevyzkoušel být s tolika dětmi celý den, ten nemůže pochopit…

Děti jsou moc prima. Těší se na každou činnost, kterou pro ně připravíme, a to je pro nás opravdu odměna. Maminkám, tatínkům, bráškům, sestřičkám, babičkám, dědečkům, tetičkám i strýcům posílají pusinky a vzkazují, že o ně nemusí mít obavy…

Den první

Do Poslova Mlýna cesta vede přímá a tak žáci z šesti tříd vydali se na pobyt,

aby vztahy utužili, samostatnost vyzkoušeli, tělo trochu protáhli a hrudníčky si roztáhli…

Tolik chvilka poezie… 🙂

Příjezd už tak poetický nebyl. Nové dopravní značení neumožnilo řidičům zajet až k bráně objektu, takže letos jsme veškerou bagáž táhly poměrně daleko. Při přidělování postelí nám ne a ne vyjít počty kluků a holek do pokojů a povlečení se teprve mandlovalo. Oběd však vše napravil – vývar s nudlemi a bramborové knedle plněné masem a se zelím. Po obědě si děti označily své pokoje obrázky, převlékly se a šlo se se svačinkou v ruce na sluníčko. Někdo do lesa, někdo na hřiště, někdo se jen cournout po okolí.

Po povinné hygieně před večeří  jsme se odebrali na kuskus s tuňákem a zeleninou. Některé děti to zbaštily jedna báseň, některé se ošívaly a nevěděly jak začít. Teď se všechny chystají do sprchy, snědí druhou večeři, vyčistí si zoubky a ulehnou. Je naším přáním, aby je přemohly zážitky dnešního dne a ony usnuly s prvním dotekem polštáře.

A kdyby vás zajímalo, co budeme dělat my, tak vás ujišťuji, že nudit se rozhodně nebudeme…